ماشین لباسشویی

معایب ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی چیست؟

معایب_ریختن_پودر_دستی_در_ماشین_لباسشویی_چیست؟

معایب ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی چیست؟ شوینده های مختلفی از جمله پودر ماشینی، کپسول ژله ای، قرص لباسشویی، پودرهای دستی و… در بازار وجود دارد که می‌بایست با توجه به جنس لباس ها از مناسب ترین نوع آن ها استفاده کرد. این سوال برای مصرف کنندگان ماشین لباسشویی پیش بیاد که پودر مناسب لباسشویی چه وجه تمایزی دارد؟ آیا ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی مشکلی ایجاد می‌کند؟ آیا می‌توان به جای پودر ماشینی از صابون یا پودر دستی استفاده کرد؟ در این مطلب تفاوت پودر دستی و ماشینی و دلایل عدم استفاده از پودر دستی در لباسشویی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:تعمیر لباسشویی بوش در مشهد

تفاوت پودر دستی و پودر ماشینی چیست؟

شوینده های دستی و ماشینی در انواع مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید با توجه به جنس لباس ها و کاربرد خاص هریک از مواد شوینده، از آن ها استفاده کنید.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید، که تفاوت پودر دستی و پودر ماشینی چیست؟ آیا می‌شود در ماشین لباسشویی از پودر دستی استفاده کرد؟

به دلیل ترکیبات از پودر دستی، میزان کف حاصل از آن بسیار زیاد است، به گونه ای که موجب آسیب دیدن لباسشویی می‌شود و حتی ممکن است لازم باشد جهت تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدام کنید!

  • توصیه می‌شود برای شستشوی دستی نیز از شوینده های ماشینی استفاده نکنید.
  • شوینده های دستی به گونه ای طراحی شده اند که با پوست دست سازگارند و مانع ایجاد حساسیت های پوستی و سوزش می‌‌شوند.

تفاوت پودر دستی و پودر ماشینی چیست؟

ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی مضر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. پودر درستی قدرت کف زایی بالایی دارد و پس از ریختن در لباسشویی به مقدار بسیار زیادی کف تولید می‌کند.

  • کف تولید شده از محفظه شوینده و لاستیک دور درب خارج می‌شود و موجب آسیب دیدن لباسشویی و نشت آب و حل نشود و باعث باقی ماندن لکه های سفید روی لباس ها شود.
  • ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی علاوه بر ایجاد کف زیاد و لکه های سفید، موجب تجمع رسوب در دستگاه می‌شود.
  • در این صورت برای جلوگیری از ایجاد بوی بد و کارکرد بهتر لباسشویی می‌بایست آن را جرمگیری کنید.

معایب ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی چیست؟

در صورت استفاده از پودر دستی در لباسشویی چه اتفاقی می‌افتد؟

پودرهای دستی دارای قدرت لکه بری بالا بوده و در پاک کنندگی لکه ها تاثیر زیادی دارد. اما فرمولاسیون پودر دستی به گونه ای است که کف زیادی تولید می‌کند و باعث آسیب به قطعات داخلی و موتور دستگاه می‌شود.

از مشکلات دیگری که هنگام ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی ممکن است رخ بدهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گاهی ممکن است مصرف کنندگان، سهوا به جای پودر ماشینی از پودر دستی در لباسشویی استفاده کنند، اگر این اتفاق دفعات زیادی تکرار شود، باعث اختلال در عملکرد و کاهش طول عمر لباسشویی می‌شود.

 

استفاده از شامپو و صابون در لباسشویی

استفاده از شامپو و صابون در لباسشویی نیز به دلیل ایجاد کف زیاد توصیه نمی‌شود. این تصور که هرچقدر کف زیادی تولید شود لباس ها تمیزتر می‌شوند، کاملا اشتباه است.

در صورت ریختن پودر دستی، شامپو و صابون در ماشین لباسشویی، کف زیادی در دستگاه تولید شده که علاوه بر آسیب به لباسشویی موجب سر ریز شدن آب و کف از درب آن می‌شود.

برای نتیجه بهتر شستشو، بهتر است از پودر ماشینی به میزان مناسب استفاده کنید.

استفاده از شامپو و صابون در لباسشویی

چرا پودر در ماشین لباسشویی حل نمی‌شود؟

حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی علاوه بر ایجاد رسوب و انسداد شیلنگ‌های تخلیه، باعث باقی ماندن لکه‌های سفید روی لباس‌ها می‌شود که این امر به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود. اما چرا پودر در ماشین لباسشویی حل نمی‌شود؟

  1. استفاده از مواد شوینده نامرغوب از مهم‌ترین دلایل حل نشدن مواد شوینده در لباسشویی است.
  2. اگر محفظه مواد شوینده کثیف باشد یا پودر لباسشویی از قبل درون محفظه باقی مانده باشد، پودر لباسشویی به خوبی حل نمی‌شود.
  3. استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده باعث حل نشدن پودر لباسشویی می‌شود.
  4. آب سخت و دمای آب (مواد شوینده در آب سرد به خوبی حل نمی‌شود.) از دیگر مواردی است که باعث حل نشدن پودر رختشویی می‌شود.

بیشتر بخوانید:شستن لباس با آب سرد به چه صورت است؟

سخن پایانی

پودرهای شوینده لباسشویی متناسب با ظرفیت دستگاه‌های ماشین لباسشویی و قدرت آبکشی آنها تولید شده‌اند استفاده از پودر دستی در ماشین لباسشویی موجب بر هم زدن این تعادل می‌شود و در عملکرد مناسب ماشین لباسشویی اختلال ایجاد می‌کند. همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم استفاده از پودر دستی به جای پودر لباسشویی در دراز مدت موجب رسوب و ته نشین شدن پودر شوینده در ماشین لباسشویی و در نتیجه ایجاد آلودگی و بوی بد دستگاه می‌شود. از طرفی فرمولاسیون و ترکیبات پودر دستی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای حل شدن در آب نیاز به مدت زمان بیشتری نسبت به پودرهای لباسشویی دارد. از این رو استفاده از پودر دستی در لباسشویی موجب کثیف ماندن لباس‌ها و باقی ماندن لکه‌ها می‌شود.

هیچ یک از پودرهای شوینده لباسشویی را نمی‌توان به جای همدیگر استفاده کرد، چرا که ترکیبات آن ها به گونه ای است که متناسب با نوع خاص از لباس ها هستند و همچنین استفاده نابجای آن ها موجب آسیب دیدن دستگاه ماشین لباسشویی و همچنین استفاده نابجای آن ها موجب آسیب دیدن دستگاه ماشین لباسشویی و همچنین ایجاد آلرژی و بیماری های پوستی می‌شود، بنابراین ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی امری آسیب زا برای دستگاه لباسشویی است و توصیه ما این است که هیچ وقت این کار را انجام ندهید. در پایان امیدواریم مطالب این مقاله در خصوص استفاده از پودر دستی در ماشین لباسشویی برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

معایب ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی چیست؟

تماس با ما

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *