ماشین لباسشویی

شستن لباس با آب سرد به چه صورت است؟

شستن_لباس_با_آب_سرد_به_چه_صورت_است

شستن لباس با آب سرد به چه صورت است؟ آیا درست است که لباس های کثیف فقط با آب گرم یا داغ تمیز می شوند؟ خیر این تصور اشتباه است! امروزه تکنیک های پیشرفته ماشین لباسشویی ها و مواد شوینده جدید به سادگی امکان شستن لباس در آب سر را به طور موثر فراهم می کنند. حتی می توان گفت که با استفاده از آب سرد، شرایط مناسب تری برای تمیز شدن بهتر لباس ها فراهم می شود. در این مقاله نکاتی برای چگونگی بهتر شستن لباس با آب سرد را توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید:تعمیر لباسشویی بوش در تهران

مزایای شستن لباس با آب سرد

مواد پاک کننده جدید آنزیم هایی دارند که می‌توانند در آب 60 درجه به خوبی موثر باشند. اگر آب بیش از حد گرم باشد (بالای 75 درجه) ممکن است مواد شوینده قدرت پاک کنندگی کمتری نشان دهند.

بسیاری از مواد شوینده جدید در آب سرد به خوبی کار می‌کنند، اما برخی از مواد شوینده مخصوص آب سرد هستند. این گونه شوینده‌ها برای لباس‌های ورزشی با الیاف مصنوعی بسیار مناسب هستند.

برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی جدید، به صورت خودکار مقداری آب گرم را برای کمک به قدرت پاک کنندگی مواد شوینده اضافه می کنند.

شستن با آب سرد باعث کاهش ساییدگی و پارگی لباس‌ها نیز می‌شود که به ماندگاری بیشتر آنها کمک می‌کند.

حدود 90 درصد از انرژی مصرفی ماشین لباسشویی، هنگام استفاده از آب گرم برای شستشو است. بنابراین می‌توانید با شستن لباس‌ها با استفاده از آب سرد، به صرفه جویی در هزینه‌های خود کمک کنید.

شستشو در آب سرد به جلوگیری از چین و چروک لباس‌ها کمک می‌کند.

مزایای شستن لباس با آب سرد

نکات شستشوی لباس با آب سرد

برای شستن لباس با آب سرد به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • لباس ها را از یکدیگر تفکیک کنید تا از رنگ دادن البسه به یکدیگر جلوگیری کنید.
  • از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. استفاده بیش از حد مواد شوینده موجب باقی ماندن لک و سفیدی روی لباس می شود.
  • از مواد شوینده مایع استفاده کنید. شوینده های پودری لکه ها را از بین می برند اما در چرخه های کوتاه آب سرد به خوبی حل نمی شوند.
  • از آب سرد برای از بین بردن لکه های پروتئینی مانند عرق و خون استفاده کنید. آب داغ می تواند این گونه لکه ها را روی پارچه تثبیت کند و همچنین باعث شود پارچه چروک یا جمع شود.

شستن لباس با آب سرد به چه صورت است؟

از بین بردن لکه های روی لباس با آب سرد و گرم؟

بسیاری از لکه های غذا یا نوشیدنی مانند شکلات، مربا، غذای کودک و لبنیات با خیساندن و شستشو با آب سرد راحت تر پاک می شوند. آب سرد برای لکه های ادرار و خون نیز توصیه می شود.

سایر لکه ها، به خصوص لکه های روغنی یا چرب، در آب گرم یا داغ بهتر از بین می روند. لکه های گوجه فرنگی نیز در آب گرم راحت تر پاک می شوند.

از بین بردن لکه های روی لباس با آب سرد و گرم؟

در چه مواردی برای شتستشوی لباس از آب سرد استفاده نکنیم؟

در حالی که شستن لباس با آب سرد یک گزینه عالی برای اکثر لباس‌ها است، چهار مورد وجود دارد که بهتر است از آب گرم یا حتی داغ برای شستن آنها استفاده کنید.

اگر با هر یک از این موارد سر و کار دارید، از آب سرد صرف نظر کنید و از گرم ترین دمای آب مجاز مطابق با برچسب مراقبتی لباس استفاده کنید.

  1. شستشوی لباس‌های افراد بیمار: اگر بعد از بیماری خود یا یکی از اعضای خانواده‌تان البسه را می‌شویید، سعی کنید از آب گرم یا از چرخه ضدعفونی کننده ماشین لباسشویی استفاده کنید.
  2. شستشوی لباس در مناطق سرد یا فصل زمستان: اگر در آب و هوای سردتری زندگی می‌کنید، دمای آب از شیر آب می‌تواند کمتر از ۴۰ درجه فارنهایت باشد. برای تمیز شدن لباس‌هایتان، بهتر است از آبگرم استفاده کنید.
  3. شستشوی لباس‌های خیلی کثیف: اگر با لباس‌هایی که بسیار کثیف یا لکه‌دار هستند، سر و کار دارید، از آبگرم برای شستشو استفاده کنید.
  4. شستن حوله و ملحفه: از آنجایی که این اقلام عرق و کثیفی زیادی را جذب می‌کنند، بهتر است آنها را در دمای گرم‌تر بشویید تا به خوبی تمیز شوند.

بیشتر بخوانید:معایب ریختن پودر دستی در ماشین لباسشویی چیست؟

نتیجه گیری

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم شستن لباس با آب سرد اگر به صورت اصولی صورت بگیرد مزایای زیادی هم برای لباس و هم ماشین لباسشویی دارد، بنابراین اگر جنس لباس هایتان نخی، پنبه، پلی استر و یا نایلون است و کثیفی زیادی بر روی آن ها ننشسته پیشنهاد می کنیم آن ها را با استفاده از آب سرد بشویید.

 

تماس با ما

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *