یخچال بوش

نحوه تنظیم دمای یخچال به چه صورت است؟

نحوه_تنظیم_دمای_یخچال_به_چه_صورت_است؟

نحوه تنظیم دمای یخچال به چه صورت است؟ با تنظیم درست درجه یخچال مانع فاسد شدن مواد غذایی شده می توانید آن ها را به مدت طولانی تر تازه نگه دارید. سیستم کنترل مدل های مختلف یخچال فریزر کمی متفاوت است بنابراین باید نحوه تنظیم درجه یخچال خود را بدانید. قبل از هر اقدامی دمای را با دماسنج اندازه بگیرید. سپس برای تغییر تنظیمات از دکمه ها تنظیم کننده کشویی ولومی یا صفحه کلید دیجیتال استفاده کنید. تنظیم دمای یخچال را به تدریج انجام دهید تا دستگاه برای سالم نگه داشتن مواد غذایی در دمای دقیق و پایداری قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

تنظیم درجه یخچال با ولوم تنظیم دما

برخی از یخچال‌های قدیمی از از ولوم تنظیم دما استفاده می‌کنند. این ولوم شبیه به ولوم‌های اجاق گاز است. ولوم تنظیم دما که داخل یخچال و معمولا در قسمت بالایی دستگاه و گاهی نزدیک به لامپ قرار دارد، دارای مجموعه‌ای از اعداد یا شیار است که برای تنظیم دما استفاده می‌شوند.

ممکن است روی ولوم یک فلش ببینید که به دمای تنظیم شده اشاره می‌کند.

ولوم را بچرخانید تا یخچال خنک شود. در بیشتر ولوم‌های تنظیم دما اعداد بزرگتر، یخچال شما را سردتر خواهند کرد. اگر یخچال فریزر شما رنج اعداد 1 تا 5 را دارد و نیاز به سرمای بیشتر دارید، ولوم را به سمت عدد 5 بچرخانید.

اگر می خواهید سرما را کاهش دهید ولوم را به سمت عدد 1 بچرخانید.

اگر روی ولوم تنظیم دمای یخچال شما شیار وجود دارد ولوم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا مواد غذایی داخل یخچال خنک تر شوند.

بهترین تنظیم معمولا وسط ولوم است. اگر رنج ولوم شما از 1 تا 5 است سعی کنید آن را روی 3 قرار دهید. اگر بین 1 تا 9 است، آن را روی 4 تنظیم کنید. همچنین، یخچال شما ممکن است برچسب های گرم تر و سرد تر داشته باشد که به شما درتنظیم دما کمک می کند.

  • دما را نگاه کنید و آن را درست تنظیم کنید.
  • به عنوان مثال قصد دارید دما را روی حدود 37 درجه فارنهایت (3 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید.
  • یک دماسنج را روی قفسه وسطی بگذارید و حداقل 5 ساعت صبر کنید تا دمای تنظیمی جدید به ثبات برسد.
  • سپس ببینید که آیا دما دلخواه شما است یا خیر. ولوم را تغییر دهید تا دمای یخچال و فریزر به حد نصاب برسد.
  • ممکن است لازم باشد برای پیدا کردن دمای مناسب، چند بار این روند را تکرار کنید.
  • نحوه تنظیم دمای یخچال به چه صورت است؟
  • تنظیمات را به تدریج انجام دهید و بگذارید یخچال در هر بار 5 ساعت یا بیشتر استراحت کند.
  • هنگامی که دمای مناسب را پیدا کردید، دمای تنظیم شده روی ولوم را علامت گذاری کنید تا اگر به هر دلیلی دمای یخچال شما از تنظیم خارج شد بتوانید به راحتی دوباره آن را تنظیم کنید.

تنظیم درجه یخچال با ولوم تنظیم دما

نحوه تنظیم دمای یخچال با تنظیم کننده کشویی

در برخی از یخچال‌ها برای تنظیم درجه یخچال یک تنظیم کننده کشویی در بالای دستگاه قرار دارد. تنظیم کننده کشویی شبیه به همان ولوم تنظیم کننده دماست با این تفاوت که این بار با حرکت کشویی، دما را کنترل می کنید.

  • تنظیم کننده کشویی معمولا نزدیک به لولای درب در نیمه بالایی یخچال قرار دارد.
  • ممکن است یک سری اعداد را در طول تنظیم کننده کشویی ببینید، که می‌توانید از آنها برای تنظیم دمای مناسب یخچال استفاده کنید.
  • احتمالا برای کار کردن با تنظیم کننده کشویی یا سوئیچ لغزنده آن مشکل خاصی نداشته باشید، اما برای راهنمایی بیشتر می توانید به دفترچه راهنمای یخچال مراجعه کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال به چه صورت است؟

مراحل تنظیم دمای یخچال با تنظیم کننده کشویی

برای تنظیم درجه یخچال با تنظیم کننده کشویی به صورت زیر عمل کنید:

  1. سوئیچ لغزنده را به سمت راست حرکت دهید تا یخچال خنک شود.
  2. معمولا سمت راست تنظیم کننده، یخچال را خنک می‌کند.
  3. ممکن است تنظیم کننده کشویی مانند ولوم تنظیم دما دارای برچسب سردتر برای راهنمایی بیشتر باشد.
  4. به سادگی سوئیچ لغزنده را با انگشتان خود به صورت افقی حرکت دهید تا دمای مورد نظر تنظیم شود.
  5. بهترین تنظیم دما در تنظیم کننده کشویی یخچال، معمولا درست وسط آن است.
  6. اگر برچسب گذاری شده باشد عدد 3 یا 4 مناسب است. در صورتی که مطمئن نیستید که چه تنظیماتی را باید انجام دهید بهتر است از تنظیم دمای میانه شروع کنید.
  7. بعد از حداقل 5 ساعت انتظار دوباره دما را اندازه گیری و تنظیم کنید.
  8. اگر دما نقطه مورد نظر شماست، عالی است! دیگر نیاز نیست کاری انجام دهید. برای بسیاری از چیزهایی که در یخچال نگهداری می کنید، دمای 37 درجه فارنهایت (3 درجه سانتیگراد) را هدف قرار دهید.
  9. اگر یخچال در ابتدا به دمای مناسب نرسید، یک دماسنج را داخل یخچال قرار دهید و 5 ساعت صبر کنید.
  10. آن را بررسی کنید و تنظیمات را با تنظیم کننده کشویی انجام دهید.
  11. هر بار تنظیمات کوچکی را اعمال کنید تا زمانی که به دمای دلخواه برسید.
  12. پس از پیدا کردن محل ایده آل برای سوئیچ لغزنده، محل مناسبی را که تنظیم کرده اید علامت گذاری کنید.
  13. به این ترتیب، اگر به دلایلی از این حالت خارج شدید، می توانید به راحتی سوئیچ لغزنده را به همان تنظیمات برگردانید.

مراحل تنظیم دمای یخچال با تنظیم کننده کشویی

عملکرد صفحه نمایش دیجیتال

در یخچال‌های جدید، صفحه نمایش دیجیتال تنظیم دما در جلوی یخچال فریزر تعبیه شده است. برخی از یخچال‌ها دارای نمایشگر دیجیتال با دکمه‌های کنترلی هستند و مدل‌های جدیدتر از صفحه نمایش لمسی بهره می‌برند.

  • کلیدهای جهت دار را فشار دهید تا دما تنظیم شود. بسیاری از نمایشگرهای دیجیتال دارای دکمه هایی با فلش کوچک هستند که شما باید برای تغییر دما از آن ها استفاده کنید.
  • برخی از مدل‌ها دارای دکمه‌هایی مانند گرمتر و سردتر هستند که دقیقا همان چیزی را که انتظار دارید انجام می‌دهند. دکمه‌ها را فشار دهید تا صفحه نمایش دمای دلخواه شما را نشان دهد.
  • دمای یخچال و فریزر را در حدود 37 درجه فارنهایت (3 درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. دما را بیشتر از 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) قرار ندهید تا از فاسد شدن موادغذایی شما جلوگیری شود.
  • یخچال فریزر را با نگه داشتن دماسنج داخل آن به مدت حداقل 5 ساعت آزمایش کنید.
  • برای تنظیمات انجام شده جدید، زمان کافی به یخچال و فریزر دهید، اما یک دماسنج را در قفسه وسط قرار دهید.

صفحه نمایش الکترونیکی یخچال فقط یک نمایشگر است، بنابراین ممکن است در صورت مشکل داشتن با دمای یخچال مطابقت نداشته باشد. همیشه از یک دماسنج استفاده کنید تا از دمای یخچال خود مطمئن باشید.

اگر دمای داخلی درست نیست، سعی کنید کم کم با استفاده از کنترل ها دوباره آن را تنظیم کنید. بعد از هر تنظیم 5 ساعت دیگر صبر کنید تا ببینید آیا چیزی تغییر کرده است.

نحوه تنظیم دمای یخچال به چه صورت است؟

نکات تنظیم دمای یخچال

  • یک روش هوشمندانه برای بررسی دمای یچال لمس کردن مواد غذایی است. این دقیق ترین راه نیست اما می توانید به شما در چگونگی تغییر دمای یخچال کمک کند تا مثلا نوشیدنی شما سرد شود یا سبزیجات منجمد نشوند.
  • با تغییر فصل تغییر دما را در نظر بگیرید. معمولا دما باید در ماه های تابستان کمی سردتر شود و در ماه های زمستان دوباره به تنظیم دمای سابق برگردد.
  • اگر مواد غذایی زیادی در یچال خود قرار داده اید دما را بالا ببرید. یخچال فریزر برای سرد نگه داشتن همه چیز در همان دمای مورد نظر شما باید کمی سردتر باشد.
  • یخچال فریزرها نقاط گرم و سرد زیادی دارند اما بسته به نوع یخچال فریزر شما تغییر می کنند. به طور کلی بخش های بالا و پایین سردتر و قفسه های درب یخچال گرمتر هستند.
  • در بسیاری از فریزرهایی که با استفاده از همان ولوم تنظیم دمای یخچال کار می کنند، تغییر دمای یخچال روی فریزر نیز تاثیر می گذارد. برخی از فریزرها نیز ولوم تنظیم دمای جداگانه دارند.

نحوه تنظیم دمای یخچال به چه صورت است؟

تماس با ما

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *