ماشین لباسشویی

نحوه تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ ماشین لباسشویی بوش

نحوه_تعویض_قفل_درب_یا_میکروسوئیچ_ماشین_لباسشویی_بوش

نحوه تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ ماشین لباسشویی بوش به چه صورت است؟ میکروسوئیچ کلیدی برای کنترل جریان برق مدار است. این کلیدها با یک فشار یا ضربه مکانیکی فعال شده و جلوی گردش برق در مدار را می‌گیرند و یا در حالت دیگر آن را به جریان می‌اندازند. از این قطعه در کنترل ایمنی آسانسورها، ماشین های برش، ماشین لباسشویی ها و سایر موارد استفاده می‌شود. میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی نیز عملکردی مشابه دارد. این قطعه با بستن شدن درب لباسشویی جریان برق را در مدار سیستم فعال کرده و باعث راه افتادن لباسشویی می‌شود. در صورتی که این قطعه خراب شود، درب لباسشویی باز و بسته نمی‌شود. میکروسئیچ قطعه مهمی است. چرا که در صورت خرابی آن لباسشویی شروع به کار نمی‌کند.

این قطعه بیشتر از هر قطعه دیگری در ماشین لباسشویی خراب می‌شود. این امر به دلیل زیاد باز و بسته‌ شدن درب ماشین لباسشویی است. عوامل دیگری نیز به خراب‌ شدن این قطعه سرعت می‌بخشند. عواملی مانند ریختن حجم زیادی از لباس در هر بار شست‌وشو، محکم بستن درب ماشین لباسشویی و برخی موارد مشابه دیگر که باعث خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی می شوند. اگر به دنبال جواب سوالاتی مانند میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی چیست و در کجا قرار دارد؟ برای دیرتر خراب‌ شدن میکروسوئیچ چه کاری باید انجام دهیم؟ چگونه از خرابی میکروسوئیچ مطمئن شویم؟ چگونه قفل درب لباسشویی را تعویض کنیم؟ و بسیاری سوالات دیگر در رابطه ‌با میکروسوئیچ ماشین لباسشویی هستید؛ ادامه مطلب را از دست ندهید.

میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی چیست و چه عملکردی دارد؟

میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی در مجاورت لاستیک درب قرار دارد. وظیفه این قطعه، علاوه بر باز و بسته کردن درب لباسشویی، حفظ امنیت سیستم است. ماشین لباسشویی تا وقتی که میکروسوئیچ بسته نشده باشد، شروع به کار نمی‌کند. پس از اتمام شست‌وشو، به مدت حدودا دو دقیقه درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود. چرا که میکروسوئیچ تا اطمینان کامل از تمام شدن کار لباسشویی غیر فعال نشده و اجازه باز کردن درب را به شما نمی‌دهد. این عمل از نشت آب به بیرون در هنگام شست‌وشو جلوگیری می‌کند.
جریان برق تنها زمانی که میکروسوئیچ در مدار قرار می‌گیرد؛ از آن عبور کرده و به کل سیستم می‌رسد. موارد زیر، از فواید وجود میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی هستند:
باز شدن درب در طول مدت کار ماشین لباسشویی خطرناک است. میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی از باز شدن درب در طول شست‌وشو جلوگیری می‌کند. به طور مثال در صورتی‌ که فرزند شما به‌ اشتباه دستگیره را بکشد؛ درب باز نشده و آب به بیرون نشت نمی‌کند. اگر آب از لباسشویی در حال کار نشت کند، امکان برق‌ گرفتگی و آتش‌ سوزی وجود دارد.
ماشین لباسشویی بدون فعال‌ شدن میکروسوئیچ شروع به کار نمی‌کند و میکروسوئیچ در صورت بسته نشدن درب ماشین لباسشویی فعال نمی‌شود. اگر شما فراموش کنید درب ماشین لباسشویی را کامل ببندید و یا آن را محکم نبندید؛ ماشین لباسشویی به کار نمی‌افتد. این قابلیت باعث می‌شود تا در طول شست‌‌وشو آب به بیرون نشت نکند.
میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی چیست و چه عملکردی دارد؟

دلایل خرابی میکروسئیچ درب ماشین لباسشویی

میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی، مانند سایر قطعات عمر مشخصی دارد. این قطعه پس از گذشت چند سال فرسوده و خراب می‌شود. اما برخی از دلایل باعث می‌شوند تا میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی کمتر از عمر مفید خود عمر کند. شما با رعایت برخی از نکات ساده، می‌توانید به عمر این قطعه بیفزایید. در ادامه راه‌ حل‌هایی برای افزایش عمر مفید میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی معرفی خواهیم کرد.

1. درب ماشین لباسشویی به آرامی باز و بسته کنید

محکم بستن درب ماشین لباسشویی باعث وارد آمدن فشار بیشتری به قفل و میکروسوئیچ آن می‌شود. اگر این کار را به‌ دفعات تکرار کنید؛ میکروسوئیچ و قفل ماشین لباسشویی خراب می‌شوند. این کار احتمال شکستن دستگیره را نیز بالا می‌برد.

نحوه تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ ماشین لباسشویی بوش

2. از ریختن جم بالای لباس خودداری کنید

در صورتی‌ که حجم بالایی از لباس را یکجا در لباسشویی بریزید؛ درب لباسشویی به‌ سختی بسته شده و روی میکروسوئیچ و قفل فشار وارد می‌کند. لباس‌ها را در حجم مناسب در لباسشویی ریخته تا هم لباس‌ها به‌ خوبی تمیز شوند و هم قطعات ماشین لباسشویی شما سالم بمانند. اگر مخزن ماشین لباسشویی شما حجم کوچکی دارد، از ریختن پتو و یا پرده‌های بزرگ در لباسشویی خودداری کنید.

3.مطمئن شوید که آب روی میکروسوئیچ نمی‌ریزد

ریختن مایعات بر روی میکروسوئیچ باعث سوختن آن می‌شود. از ریختن آب روی ماشین لباسشویی خود به‌شدت پرهیز کنید. بدنه ماشین لباسشویی را تنها با یک دستمال نم‌دار تمیز کرده و اگر پنل آن را باز می‌کنید؛ مطمئن شوید که میکروسوئیچ در تماس با هیچ‌ گونه مایعاتی قرار نمی گیرد.

4.درب لباسشویی را زود باز کنید

اجازه بدهید تا کار لباسشویی کاملا تمام شود. زودتر باز کردن درب لباسشویی باعث فشار آمدن روی میکروسئیچ و در نتیجه خرابی آن می‌شود.

5. به ماشین لباسشویی خود استراحت بدهید.

استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی در یک بازه زمانی خاص باعث داغ شدن پلاتین های میکروسئیچ و در نتیجه سوختن آن می‌شود. سعی کنید لباس ها را تا حد ممکن یک جا در لباسشویی ریخته تا دفعات روشن کردن آن زیاد نشود. در نظر داشته باشید که لباس ها حتما در حجم مناسب ریخته شوند. کم یا زیاد ریختن لباس ها هر دو باعث آسیب به لباسشویی می‌شوند. در صورتی که لباس ها را در حجم بسیار کمی در ماشین لباسشویی بریزید تعداد دفعات روشن شدن ماشین لباسشویی را بالا برده و باعث خرابی آن می‌شود.
نحوه تعویض قفل درب یا میکروسوئیچ ماشین لباسشویی بوش

6. محافظ برق مناسبی برای ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید

نوسانات و قطعی برق باعث سوختن بسیاری از وسایل برقی می‌شوند. میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهتر است تا برای جلوگیری از سوختن ماشین لباسشویی آن را به صورت مستقیم به برق نزنید. ابتدا یک محافظ خوب تهیه کرده و سپس ماشین لباسشویی را به برق بزنید. محافظ لوازم برقی به مراتب نوسانات برق را کمتر کرده و از آسیب دیدن وسایل الکتریکی جلوگیری می‌کند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *